Menu uitklappen

De Sportkantine: van schieten met hagel naar schot in de roos

De Sportkantine biedt horeca ondersteuning aan sportclubs en -verenigingen. Zij helpen hen met het vergroten van het clubgevoel door de horeca exploitatie uit handen te nemen of hierin advies te geven. Zij zijn van mening dat wanneer het clubgevoel vergroot wordt, sportclubs automatisch meer omzet genereren. Sportclubs en sportverenigingen vragen zich namelijk vaak het volgende af:

  • Hoe haal je meer omzet uit de kantine of bar?
  • Hoe vergroot je de betrokkenheid bij leden en vrijwilligers?
  • Hoe zet je de horeca effectief in?
  • Hoe verleng je de sport door middel van horeca?
  • Hoe vergroot je het clubgevoel?

Het antwoord is: www.desportkantine.nl! Refresh Media heeft het bedrijf geholpen met het bepalen van de online strategie en de uitvoering van A tot Z: van idee en strategie tot en met naam en website!

De Sportkantine 


Bezoek de website: www.desportkantine.nl  

"Het belangrijkste is dat het inlevingsvermogen van Refresh Media heel groot is"

Binnert Rauwerda, eigenaar van De Sportkantine, vertelt: "Via via heb ik Refresh Media leren kennen. Het belangrijkste is dat het inlevingsvermogen van Refesh, en haar medewerkers waar ik contact mee gehad heb, heel groot is." 

Het traject begon met het bedrijf: 8Juli. 8Juli is een horeca pachter die gespecialiseerd is in het versterken van saamhorigheid en beleving door het juist inzetten van de horeca. Dit doen zij voor verschillende horecafaciliteiten: culturele, maatschappelijke, publieke en sportinstellingen. Na een tijd ontdekte zij dat er, door het aanscherpen van subsidies en bezuinigingen, en het uitblijven van sponsoring, vooral bij sportclubs een flinke slag te halen viel. Het bedrijf wilde zich daarom gaan richten op sportverenigingen. De donkere, chique uitstraling en de naam van 8Juli paste echter niet bij deze doelgroep. Refresh Madia heeft 8Juli geadviseerd te focussen op de nichemarkt van sportkantines. Als sportclubs je core business zijn, focus je dan op die doelgroep en pas daar je online strategie op aan. Van schieten met hagel (meerdere horecafaciliteiten) naar een schot in de roos (één doelgroep: sportclubs) dus.

Op deze manier is De Sportkantine ontstaan. Een frisse, toegankelijke website, bestemd voor één doelgroep: sportclubs en dat straalt het ook uit! Van de naam tot en met de vormgeving: alles is ontworpen om deze doelgroep aan te spreken. "Voor de sporthoreca heeft Anouk bedacht dat “De Sportkantine” goed aansluit bij onze werkzaamheden. Refresh heeft vervolgens voor ons bemiddeld om de URL over te nemen, deze was al bezet. Dit zijn enkele voorbeelden van dienstverlening die Refesh levert als onderdeel van hun service." aldus Binnert Rauwerda. 

 

"De voorgestelde layout's, logo's en teksten zijn van hoog niveau"

Binnert Rauwerda vertelt: "Doordat de betrokkenheid van Refresh Media zo groot is, zijn de voorgestelde layout’s, logo’s en teksten van hoog niveau. Ron Kesting en Anouk Smit zijn bovendien zeer goed bereikbaar en reageren snel op vragen." 

Het logo moest saamhorigheid, eenheid, clubgevoel en sport uitstralen. Al deze aspecten kunnen erin terug gevonden worden: twee personen die elkaar vasthouden, twee doeltjes, of een sportveld! De huisstijl moest fris, sportief en zakelijk worden. Vandaar dat de opzet van de website strak is, maar wel vrolijk door de felle kleuren blauw en roze. Verder moesten de 3 diensten (waar het uiteindelijk om gaat) prominent naar voren komen. Dit is gerealiseerd door 3 opvallende iconen te ontwikkelen met eronder korte introductietekstjes en call-to-action buttons. Ook zijn de sportgerelateerde banners in de slideshow voorzien van de 3 pijlers van De Sportkantine: 'Meer Omzet', 'Samen Verenigen, en 'Gezond & Eerlijk'. Op deze manier hebben sportclubs direct het gevoel dat zij bij De Sportkantine aan het juiste adres zijn. 



Ook toe aan een Refresher? Bekijk eerst de voorbeelden via www.opfrissertje.nl en neem daarna contact of stuur een mail aan: support@refresh-media.nl