Menu uitklappen

FlipFacts onderging zelf een digitaal verandertraject

Stilstand is achteruitgang en dat weet FlipFacts als geen ander. Vandaar dat dit bedrijf, gespecialiseerd in verandermanagement, Refresh Media benaderde om een heldere, strakke website te ontwikkelen. Gebruiksvriendelijkheid en navigatie waren tevens twee belangrijke aspecten. Via www.flipfacts.nl kan iedereen, of je nou een eigen bedrijf hebt of manager/leidinggevende bij een organisatie, terecht. FlipFacts ondersteunt bij verandertrajecten, met hun eigen programma's, op het gebied van 'organisatie', 'communicatie', 'werkprocessen' en 'personeel'.



Kevin Roeleveld van FlipFacts laat weten: "Refresh Media was voor mijn compagnon een logische keuze aangezien de website van 87 B.V. ook daar onder beheer valt, maar voor mij was Refresh Media nieuw. Mijn eerste contact met hen was doorslaggevend. Zij gaven mij de indruk te begrijpen waar verandermanagement om draait. We hadden een klik als het ging om waar verandermanagement vooral niet om draait en het allerbelangrijkste: Refresh Media gaf mij de indruk om verandermanagement "pakbaar te maken”. Alsof we verandermanagement via de website als broodjes kaas gaan verkopen. Geen vaag begrip dus met veel tekst, maar concreet en pakbaar."



Logo: Refresh Media ontwierp tevens het logo, toepasbaar in diverse formaten

"De startfase was veelbelovend. Ik werd gedwongen om alles op te schrijven wat ik dacht en vond. Alsof ik een database was met een lading vol informatie wat uit me gezogen werd en waar langzamerhand de nonsense in de prullenbak verdween en de belangrijke stukken over bleven. Ik had dat traject echt nodig om er zelf nog achter te komen wat wij nou eigenlijk doen en waar wij ons in onderscheiden. Als mij was gevraagd om meteen al kant en klare teksten aan te leveren, was ik wanhopig vastgelopen. Ondanks dat ik wel weet wat we doen, was het een hel geweest om dat kort en bondig op papier te krijgen. Refresh heeft daar goed bij geholpen."



Hoe maak je verandermanagement tastbaar?

Het tastbaar maken van een dienst zoals verandermanagement, dat was de opdracht die Refresh Media mocht realiseren. Omdat FlipFacts gebruik maakt van verschillende programma's, was het belangrijk om hierin een duidelijke structuur te krijgen. Vandaar dat de programma's onderverdeeld zijn in categoriën, zoals 'communicatie' en 'personeel'. Ook zijn de programma's visueel gemaakt door deze te voorzien van iconen. Op deze manier kan de bezoeker snel naar de juiste oplossing voor het probleem navigeren.

Kevin Roeleveld - FlipFacts vertelt: "Ik vind de website fris, professioneel en we krijgen leuke reacties. Als we als commentaar krijgen dat het "vlot, duidelijk en overzichtelijk" is en dat het "precies bij Binnert en mij past" dan zit dat wel goed. Het logo en de icoontjes zijn bijvoorbeeld simpel en daarom geniaal. Dat is ook wat wij willen. Het gewoon simpel maken en houden. Ik hoop dat de website vooral leads gaat genereren zodat we ons verhaal bij de klant kunnen gaan vertellen. Ik hoop dat we in samenwerking met Refresh Media voor elkaar business kunnen genereren. Daar worden wij samen beter van."