Menu uitklappen

Meer Texel beleving in het 1e online magazine: De Texelaar

"Lekker dichtbij en heerlijk ver weg", zo is Texel te omschrijven. Een overtocht met de boot duurt slechts 15 minuten, maar voelt ver weg als je er bent. Om dit gevoel over te dragen en toeristen enthousiast te maken gaf VVV Texel voorheen altijd een papieren magazine uit. Echter op papier beleef je de karakteristieke wind niet, ziet geen woeste bewegende golven en je hoort de vogels niet fluiten. Ook zie je geen wereldberoemde Texelse lammetjes rennen en je hoort geen Texels dialect. Dat ervaar je allemaal wel in 'De Texelaar': het nieuwe dynamische digitale magazine met veel beweging, foto's en video.

BEKIJK DE TEXELAAR




De Texelaar verschijnt 3x per jaar voor 130.000 abonnees! Dit magazine is hiermee de opvolger van het papieren vakantiemagazine. Het mooie, eigenzinnige karakter van Texel spat van het scherm af. Bovendien zorgen de linkjes ervoor dat de lezers direct meer informatie kunnen opzoeken of, bijvoorbeeld meteen een hotel kunnen boeken. Hiermee wordt dit online magazine een stuk dynamischer dan het oude magazine op papier. Tevens is het interessanter voor adverteerders omdat de conversie groter is.


Video: 'Van boer tot bord'

Voordelen digitaal magazine t.o.v. van papier:

  • Het is dynamischer en levendiger doordat filmpjes en muziek toegevoegd kunnen worden.
  • Interne links zorgen ervoor dat lezers direct meer informatie kunnnen opzoeken over een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld een hotel bekijken en boeken.
  • De inhoud kan snel vernieuwd en aangepast worden.
  • Iedereen kan kosteloos het magazine doorsturen naar vrienden, kennissen, familie etc. 'Postzegel niet nodig'.
  • Geen grenzen aan de oplage en het aantal pagina's.
  • Geen milieubelastende kosten voor druk en distributie.



VVV Texel droeg zelf zorg voor redactie en advertenties. Klaas Koch Producties ontwierp de vormgeving en Refresh Media realiseerde de productie inclusief animaties.