Menu uitklappen

Refresher voor ActieveGroeneHart.nl

Het Actieve Groene Hart met haar 5 aangesloten en samenwerkende ondernemersverenigingen heeft een nieuwe website: www.actievegroenehart.nl welke is ontwikkeld door Refresh Media.  Naast de ondernemersverenigingen Commerciële Club Nieuwkoop, VOC Het Groene Hart West, Ondernemersvereniging Nieuwkoop-Noorden en Ondernemersvereniging Liemeer is nu ook ZO-Nieuwkoop opgenomen binnen de site. Deze onlangs opgerichte ondernemersvereniging voor ZZP’ers heeft al veel leden welke allemaal, net als de andere leden, een eigen pagina hebben binnen de site. Door alle ondernemersverenigingen op één platform te centraliseren tracht het AGH, door middel van dit uitgebreide netwerk, de regionale samenwerkingen te stimuleren!



Alles op de grote hoop

De vernieuwde website is mooier, gebruiksvriendelijker, completer, effectiever en bovenal makkelijker aanpasbaar ten opzichte van de oude website. Dit zorgt voor tijdwinst bij de personen die de website bijhouden. Voorheen stonden leden verdeeld weergeven op 5 websites, nu staan alle aangesloten bedrijven op 1 pagina. Ook nieuws en agendapunten van alle verenigingen worden op 1 pagina getoond. De nieuwe site is geschikt gemaakt voor smartphones. Aangesloten leden kunnen deze pagina’s zelf aanpassen via een login en wachtwoord.


Foto: Theo Agterof


Profielpagina’s
Bestuurslid Theo Agterof en initiatiefnemer van de nieuwe website vertelt: “Nieuw is dat alle leden naast een bedrijfspagina ook een persoonlijk profiel hebben. Op deze manier kunnen onze leden elkaar makkelijker benaderen, omdat persoonsgegevens zoals emailadressen, mobiele telefoonnummers en Social Media accounts zichtbaar worden nadat je bent ingelogd. Bovendien kunnen alle leden nieuwe profielpagina’s voor medewerkers aanmaken, die daarna ook kunnen inloggen. Iedereen met een login en wachtwoord kan zich aanmelden voor evenementen, maar ook niet-leden kunnen zich aanmelden, om kennis te maken met ons toegankelijke netwerk. Het mooie is dat je per evenement vooraf kunt zien welke leden zich al hebben aangemeld. Dit is handig en scheelt vooral ook veel tijd voor de organisatie. Voorheen gingen aanmeldingen namelijk via e-mail en nu kunnen we direct vanuit de website een deelnemerslijst printen of exporteren naar Excel. Je kunt nu ook makkelijker bedrijven vinden via de zoekfunctie omdat alle leden nu in één database zitten in plaats van afzonderlijke databases per vereniging. De bedrijven zijn niet meer ingedeeld in branches; je zoekt nu gewoon op trefwoorden, wel zo handig".


Inloggen, controleren en aanpassen
Pieter Boekel van Refresh Media is benieuwd en hoopt dat deze nieuwe vorm van persoonlijke accounts actief gebruikt gaat worden binnen Het Actieve Groene Hart: “Ondernemersvereniging Amstelveen met meer dan 250 leden maakt al bijna 1 jaar gebruik van een website met soortgelijke technologie en persoonlijke accounts. Op dit moment zijn daar ongeveer 600 accounts die regelmatig inloggen om zich aan te melden voor bijeenkomsten".


MailEnigne, QuestEngine & ImageShare
Naast de nieuwe website maakt Het Actieve Groene Hart ook gebruik van MailEngine, een applicatie om digitale nieuwsbrieven te versturen. Nieuws en agendapunten die op de website staan, kunnen makkelijk en snel geïmporteerd worden zodat je binnen 1 minuut een nieuwsbrief in elkaar hebt gedraaid. Ook beschikt Het Actieve Groene Hart over ImageShare; een digitale beeldbank om hoge resolutiefoto’s makkelijk online terug te vinden op basis van trefwoorden. En tot slot kan Actieve Groene Hart digitale enquêtes houden onder leden met QuestEngine.