Menu uitklappen

Online showroom Maas Autogroep vernieuwd

Net zoals een auto af en toe een beurt krijgt, moet een website ook continu onderhouden worden. In dit digitale tijdperk veranderen de wensen en behoeften van websurfers snel. Dus is het belangrijk om met die tijd mee te surfen. Een site van 4 jaar oud zou je nu, bij wijze van spreken, snel wegklikken: het voldoet niet meer aan je verwachtingen, zeker niet op een smartphone.

Bezoek de showroom


Nieuwe modellen
Overzichtspagina van de nieuwe modellen

Weergave op smartphoneHet belang van je website up-to-date houden

Ruime tijd geleden verfriste Refresh Media de site van Maas Autogroep. Regelmatig werden onderdelen vervangen, ook ’onder de motorkap’. Nu, twee jaar later, was het tijd om kritisch naar de nieuwe modellen en occasions te kijken die op de site worden getoond. Die werden op de site ingelezen via een externe applicatie. Dat werkte technisch prima, alleen de opmaak was niet fraai en de interactie onhandig. Websitebezoekers moesten onnodig veel klikken en scrollen om een auto te bekijken. Bovendien draaide er achter de schermen 2 applicaties: eentje voor mobiel en eentje voor ‘gewone’ pc’s. Dat is nu verleden tijd sinds de Refresher van de digitale showroom.
 
Ronald Maas vertelt: “Klanten oriënteren zich in toenemende mate online. Net als onze vier echte showrooms moet de online showroom er ook perfect uitzien. Ruim 2 jaar draait onze website naar tevredenheid via Refresh Media. Echter de weergave van de auto’s draaide nog op een bestaande, complexe webapplicatie die je niet 1-2-3 aanpast. Als wij namelijk een auto te koop aanbieden dan wordt deze niet alleen automatisch op onze site geplaatst, maar ook op Marktplaats.nl, Autotrader.nl en nog 6 andere grote online aanbieders. 

Verbeterde online showroom

De nieuwe modellen en occasions worden fraaier gepresenteerd en de gebruiksvriendelijkheid is verbeterd. Het uitgangspunt hierbij was dat de bezoeker zoveel mogelijk moest zien in één oogopslag. Zowel op de overzichtspagina als de pagina waarop de auto staat afgebeeld. Voorheen moesten bezoeker bijvoorbeeld twee keer ergens op klikken voordat de foto's van de auto in beeld kwamen. Nu ziet men direct vier belangrijke afbeeldingen in beeld met daarnaast de specificaties van de auto. Via het quick filtersysteem kun je nog sneller zoeken dan voorheen.


Auto-pagina

Het resultaat? Ruim 2x zoveel weergaven!

Het vernieuwen van de online showroom heeft ertoe geleid dat er tweemaal zoveel auto’s worden bekeken ten opzichte van de oude presentatie van de auto’s. Dat komt enerzijds doordat de auto’s mooier worden gepresenteerd en dat alles gebruiksvriendelijker werkt. Anderzijds omdat de auto’s in de opgefriste online showroom beter vindbaar zijn via Google.



"Het zijn positieve ontwikkelingen en merken dit ook in de online aanvragen van de occasions/nieuwe auto's; deze komen steeds meer via onze eigen website. Sterker nog... waarschijnlijk de helft! We zijn er erg blij mee”, aldus Ronald Maas.

Nieuws en acties automatisch ophalen en doorplaatsen

Nieuws en acties op de site van Maas Autogroep wordt geautomatiseerd gehaald van de sites van VW, Audi en SKODA. Deze komt terecht in het Content Management Systeem. Na publicatie op de site wordt het bericht doorgestuurd naar NieuwsRegio.nl; een site met regionaal nieuws in de Gemeente Nieuwkoop. Op deze manier wordt belangrijke content, zoals nieuwe releases, aanbiedingen en dergelijke, eenvoudig gedeeld met een website die maandelijks gemiddeld een halve ton bezoekers ontvangt. Via deze weg komen er dan ook veel bezoekers naar www.maasautogroep.nl.


Beter vindbaar via Google

Door online marketingactiviteiten zoals 'zoekmachine optimalisatie (SEO) en Google Adwords (SEA) wordt Maas Autogroep goed gevonden via Google. Het gaat hierbij niet alleen om algemene zoektermen zoals "Skoda Alphen aan den Rijn", maar ook de merken van de auto's en de daarbij behorende types zijn beter vindbaar zoals "nieuwe VW Golf 7".

Grafische vormgeving

Refresh Media zorgt daarnaast voor het visueel vormen van ideeën in verschillende media van Maas Autogroep. Dit strekt zich uit van traditionele drukwerk zoals flyers en reclameborden tot en met digitale uitingen zoals banners.