Menu uitklappen

De Haan Petfood significant beter vindbaar

De Haan Petfood is producent van katten- en hondenvoer. Het bedrijf bedient een grote internationale markt; er wordt geëxporteerd naar meer dan 35 landen. Refresh Media werd gevraagd om de website professioneler vorm te geven en ervoor te zorgen dat het bedrijf beter wordt gevonden via zoekmachines.

.com in plaats van een .nl domeinnaam
De oude website met Engelse teksten stond op een .nl domein. Voor de vindbaarheid op Engelse zoektermen in het buitenland is dat niet handig. Zodoende is de site bereikbaar via een .com domeinnaam.

Trefwoordoptimalisatie 
Refresh Media optimaliseerde de website begin maart ten aanzien van trefwoorden zoals: petfood, cats, dogs, catfood, dogfood, cat, dog, pet, wet, food, quality, meat chunks in gravy, brands en private label. “Voor de trefwoordoptimalisatie hebben wij een methode ontwikkeld die gestructureerd leidt naar de juiste inhoud van de pagina’s met bijbehorende instellingen. Het schrijven van webteksten waarbij vindbaarheid belangrijk is, is een vak apart. Het werkt anders dan simpelweg een wervende tekst verzinnen voor een brochure of een persbericht. Wij merken dat een site niet van de ene op de andere dag van plaats verandert na een optimalisatie. Een site stijgt gedurende 1 tot 3 maanden steeds hoger in de Google ranking’, legt Pieter Boekel van Refresh Media uit.


www.dehaanpetfood.com

Verborgen pagina’s en -links 
Rondom de reguliere pagina’s die via de navigatie in de menu’s bereikbaar zijn, zijn een aantal ‘verborgen’ pagina’s aangemaakt welke dienen als zogenaamde ’vangpagina’s’. Deze zijn net als de andere pagina’s ook voorzien van ‘verborgen’ links. Deze links zijn wel zichtbaar voor Google maar niet voor de bezoeker. ‘Een ingewikkeld verhaal maar wij hebben gemerkt dat het werkt bij andere sites’.

Techniek van 5,5 naar 9,3
De mate waarin de site van De Haan Petfood is geoptimaliseerd voor zoekmachines is sterk verbeterd. ‘Tecnhiek en SEO-score’ zijn 2 factoren die meetbaar en belangrijk zijn. Deze factoren zijn meetbaar via www.lipperhey.nl. “Lipperhey analyseert en beoordeelt de kwaliteit en vindbaarheid van websites. Dit gebeurt met speciaal ontwikkelde software en is volledig objectief. De technische kwaliteit wordt beoordeeld op 35 onderwerpen, zoals het gebruik van titels of de aanwezigheid van dode links. De maximale score bedraagt een 10. Via deze onafhankelijke website scoorde de oude site een 5,5 voor Techniek. De nieuwe website scoort een 9,3 en is dus aanmerkelijk beter”, vertelt Pieter. 

SEO-score van 43% naar 94%
De Zoekmachine Optimalisatie Score (SEO score) geeft aan in hoeverre de website geoptimaliseerd is om goed vindbaar te zijn in de resultaten van zoekmachines. Woorden waarop een website gevonden moet worden heten zoekwoorden. Een zoekwoord krijgt meer gewicht in een pagina als deze op een speciale manier wordt weergegeven. Het speciaal weergeven van zoekwoorden gebeurt door deze in speciale HTML (opmaak) elementen te plaatsen. “De HTML-elementen bepalen hoe belangrijk het zoekwoord is ten opzichte van de andere woorden in de pagina. De oude website behaalde een SEO-score van 43% en de nieuwe 94%. Ook een sterke verbetering”.

Professionelere vormgeving en duurzaamheid
Naast de sterk verbeterde vindbaarheid is de site ook professioneler vormgegeven. ‘De Haan Petfood heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Vandaar dat de huisstijl en het logo van geel naar groen zijn getransformeerd. Dit en het thema duurzaamheid zijn ook doorgevoerd binnen vormgeving de website. Naast duurzaamheid is het thema Holland ook herkenbaar. Dit doet het altijd goed in het buitenland, vandaar de molens op de homepage’. 

Bezoek de site via: www.dehaanpetfood.com